Afbeelding

25.000 euro voor mortuarium in Slagharen

vr 24 mei 2024 Hardenberg

Het college van burgemeester en wethouders van de gemeente Hardenberg heeft besloten om 25.000 euro beschikbaar te stellen voor de uitbreiding van het mortuarium met een aula in Slagharen.

Het mortuarium werd in oktober 1983 opgericht door Plaatselijk Belang Slagharen en Streekbelang Schuinesloot/De Belte en is sindsdien al veertig jaar in gebruik. In de loop der jaren is het mortuarium echter verouderd en voldoet het niet meer aan de eisen van deze tijd. Er blijft echter een duidelijke behoefte aan een mortuarium en een ceremonieruimte in Slagharen. Een groot deel van de investeringen voor de verduurzaming van het gebouw is al bijeengebracht. Toch is er ook behoefte aan een kleine aula van 45 vierkante meter. Deze uitbreiding was oorspronkelijk niet meegenomen in het verduurzamingsproject. Daarom heeft de gemeente besloten om een bedrag van 25.000 euro beschikbaar te stellen uit het Fonds Maatschappelijke Initiatieven.

Afbeelding
Scapino terug in Dedemsvaart met nieuwe moderne winkel Hardenberg 59 minuten geleden
Afbeelding
Gemeente ziet geen meerwaarde in pilot ‘Gelukkige Relaties en Mentale Gezondheid’ Hardenberg 1 uur geleden
Afbeelding
Raad spreekt na de zomer over ‘Samen Doen’ Hardenberg 2 uur geleden
Afbeelding
Jan Jansen brengt geschiedenis tot leven met muurschildering in Vroomshoop Twenterand 2 uur geleden
Hoogwater in de Vecht.
Nieuwe persleiding bijna klaar Hardenberg 2 uur geleden
Digitale krant

Agenda

Meer Agenda