
25.000 euro voor mortuarium in Slagharen
vr 24 mei 2024 HardenbergHet college van burgemeester en wethouders van de gemeente Hardenberg heeft besloten om 25.000 euro beschikbaar te stellen voor de uitbreiding van het mortuarium met een aula in Slagharen.
Het mortuarium werd in oktober 1983 opgericht door Plaatselijk Belang Slagharen en Streekbelang Schuinesloot/De Belte en is sindsdien al veertig jaar in gebruik. In de loop der jaren is het mortuarium echter verouderd en voldoet het niet meer aan de eisen van deze tijd. Er blijft echter een duidelijke behoefte aan een mortuarium en een ceremonieruimte in Slagharen. Een groot deel van de investeringen voor de verduurzaming van het gebouw is al bijeengebracht. Toch is er ook behoefte aan een kleine aula van 45 vierkante meter. Deze uitbreiding was oorspronkelijk niet meegenomen in het verduurzamingsproject. Daarom heeft de gemeente besloten om een bedrag van 25.000 euro beschikbaar te stellen uit het Fonds Maatschappelijke Initiatieven.








