
“Er valt nog meer uit het centrum te halen”
di 30 augustus 2022 OmmenHet college van B en W van de gemeente Ommen heeft een Ontwikkelstrategie Ommen Centrum ‘Vitaal hart van het Vechtdal’ vastgesteld samen met ondernemers en vastgoedeigenaren in het centrum van Ommen. Het initiatief is genomen door het Ondernemersfonds Ommen. Deze visie wordt voorgelegd aan de Gemeenteraad.
“Het centrum heeft een mooie ontwikkeling de laatste jaren doorgemaakt. Maar er valt nog meer uit te halen”, laat wethouder Bongers weten. Als het aan het college ligt is het van belang dat de concentratie van winkels en centrumfunctie in een compact gebied komen in het zuidelijke deel van het centrum. “Het is de bedoeling dat leegstaande panden een andere functie krijgen. Veel panden kunnen de functie wonen krijgen. Zodat we meer woningen krijgen voor kleinere huishoudens in het centrum. Dit zal voor meer beleving in het centrum zorgen. Hier is ook behoefte aan. De vastgoedondernemers staan in de rij”, laat wethouder Bongers weten. “Het is een mooie ontwikkeling om te zien dat ondernemers en eigenaren gezamenlijk hun steentje bijdragen”, laat de wethouder weten.







