Afbeelding
De Toren

Samen werken aan een gastvrij en vitaal centrum van Ommen

ma 5 april 2021 Ommen

Stichting Ondernemersfonds Centrum Ommen en de gemeente Ommen slaan de handen ineen met ondernemers en vastgoedeigenaren om samen te werken aan een gastvrij en vitaal centrum van de stad Ommen. Er is gewerkt aan een aanpak die er toe zal leiden dat het centrum nog verder ontwikkeld wordt. Er is subsidie beschikbaar gesteld door de provincie Overijssel. In het komende halfjaar werken de betrokken partijen samen aan een plan voor de ontwikkeling en voor de planning van de uitvoering in de komende jaren. Het plan voor de ontwikkeling kijkt naast de gewenste toekomstige situatie ook naar de huidige situatie. Knelpunten en kansen voor winkels, horeca en andere functies worden hierin benoemd. Als dit in kaart is gebracht volgt een visie op hoe het toekomstige centrum eruit zou moeten zien. Het uitvoeringsplan richt zich op de uitvoering en vormt een handboek om tot de realisatie van het plan te komen in de volgende vijf tot tien jaar.


Voorzitter Stichting Ondernemersfonds Centrum Ommen Rinie Henning: “Gezien alle ontwikkelingen en het verdwijnen van/ verkleinen van winkeloppervlakte is een verandering noodzakelijk om het centrum van Ommen vitaal en toekomstbestendig te maken. Daarbij is het van groot belang om als betrokken partijen vanuit een gezamenlijk belang en perspectief hiermee aan de slag te gaan.”Wethouder Bart Jasper Faijer: “de gemeente Ommen en het Ondernemersfonds Centrum Ommen willen samen de schouders zetten onder dit uitdagende proces. Dit zal een belangrijke koers uitzetten voor de toekomst van ons centrum en de bouwsteen vormen voor de nieuwe Omgevingsvisie van de gemeente Ommen. Het is mooi om te zien dat de provincie Overijssel met kennis, ondersteuning en subsidie vanuit de Stadsbeweging ons hierin terzijde wil staan”.Ook gedeputeerde Monique van Haaf is blij met de recente ontwikkeling in het centrum: “Vastgoed is een onmisbare factor in de binnenstad. Met de samenwerking tussen ‘de gouden driehoek’ ondernemers, gemeenten en vastgoed loopt Ommen voorop om haar centrum aantrekkelijk te houden.”Het mooie centrum van Ommen is een prettige plek voor iedereen. Centraal gelegen in de stad waar wonen, werken, winkelen en ontspannen in één beleving bij elkaar komen. Er zijn dan ook veel belanghebbenden bij dit plan: ondernemers, inwoners, bezoekers en eigenaren van panden. Om ervoor te zorgen dat we iedereen zo goed mogelijk meenemen in het proces én we gezamenlijk komen tot een binnenstad die nóg mooier is zullen we actief communiceren over de planvorming. Werksessies, sessies waarin we met elkaar praten over de mooie plannen die alle partijen ongetwijfeld hebben, zullen worden georganiseerd. Een extern bureau dat hier ervaring mee heeft (BRO) zal deze plannen vervolgens uit gaan werken. Er is een stuurgroep die bestaat uit vertegenwoordigers van de gemeente Ommen, ondernemers en eigenaren van panden die onder aanvoering van de kwartiermaker voor het centrum dit proces aansturen.

Groot gat in dak na blikseminslag, afgedekt met plastic
Blikseminslag veroorzaakt dakbrand in woning in Baalder Hardenberg 1 uur geleden
Hervormde kerk aan de Brink te Den Ham
Klein concert in den Ham Twenterand 2 uur geleden
Afbeelding
Loshangende takken zorgen voor wegafsluiting in Dedemsvaart Hardenberg 3 uur geleden
Afbeelding
Landelijke Open Imkerijdagen in Ommen: neem een kijkje in de wereld van de honingbij Ommen 23 uur geleden
Afbeelding
Natuurschilderij maken Hardenberg gisteren
Digitale krant

Agenda

Meer Agenda