
Priet Proat Stephan Reusken
za 19 november 2022 HardenbergOnder deze rubriek vertellen elke zaterdag inwoners uit het verspreidingsgebied van Weekblad de Toren over ‘alledaagse’ dingen: ‘Priet proat’. Deze week Stephan Reusken
Ik ben Stephan Reusken, 60 jaar en ik woon in Vriezenveen in het buitengebied tegen het Engbertsdijksvenen aan. Vlak bij Sibculo en Kloosterhaar.
Ik ben regiomanager bij MEE Samen een organisatie die mensen met een beperking ondersteund en begeleid en dat doe ik regio Veluwe en de Achterhoek. Daarnaast ben ik ook raadslid voor de PvdA GroenLinks in de gemeente Twenterand.
Heb je een relatie?
Ik ben getrouwd en heb een dochter.
Wat was het hoogtepunt in je leven?
1 januari 2000. De dag waarop ik getrouwd ben, precies om 00.00 uur. Dat vergeet ik nooit meer. Een prachtig moment!
Wat doe je in je vrije tijd?
Naar buiten en wandelen. Wandelen is de manier om je hoofd leeg te maken en liefst maak dan wandelingen van 3 tot 4 uur.
Wanneer en waarom heb je voor het laatste gelachen?
Vandaag nog, toen we samen met de familie samen aan tafel zaten te eten. Elkaar de draak aansteken en grappen maken. Het is dan altijd weer lachen.
Ik heb een hekel aan…
Ik heb niet gauw ergens een hekel aan, maar als ik iets moet noemen is wanneer ik aan het wandelen ben, er nog steeds mensen zijn die rotzooi in de natuur achter laten. Hun eigen troep niet mee nemen. Daar heb ik wel een hekel aan.
Wat is je favoriete muziek, boek of theatervoorstelling?
Ik heb veel favoriete muziek, vooral uit de jaren “80. Maar een Nederlandse band springt er dan wel uit en dat is de De Dijk. Wat hebben die prachtige liedjes gemaakt en het is altijd weer feest om ze te zien spelen!
Wat doe je het eerst als je thuiskomt?
Na een dag werken, is het eerste wat ik doe, mij schoenen uit en dan met mijn vrouw wat drinken en daarna samen eten. Een moment van de dag om even tot rust te komen.
Wie verdient een lintje en waarom?
Al die mensen die zorgen voor hun ouders, partner of kinderen die ziek zijn. Al die mantelzorgers die veel werk verzetten, ongezien en met veel liefde en energie. Die mantelzorgers mogen van mij allemaal een lintje krijgen!








