
B.A.G.-orgel Kandelaarkerk Heemse viert 45-jarig jubileum met reeks zomerconcerten
ma 22 juni 2026 Hardenberg IngezondenHet B.A.G.-orgel van de Kandelaarkerk in Heemse viert dit jaar een bijzonder jubileum: het instrument bestaat maar liefst 45 jaar. Al decennialang vormt het orgel een vertrouwd en geliefd onderdeel van de kerkdiensten en concerten in Heemse. Reden genoeg om deze mijlpaal deze zomer extra feestelijk te vieren met een uitgebreide serie zomerconcerten.
Traditiegetrouw klinken er ook dit jaar weer orgelklanken in de Kandelaarkerk, maar vanwege het jubileum zijn er zelfs vijf concertavonden georganiseerd. Liefhebbers van orgelmuziek kunnen genieten van concerten door Martin Mans op 11 juli, Leo Ravensbergen op 25 juli en Harm Hoeve op 1 augustus. De toegangsprijs voor deze concerten bedraagt €10,-, kinderen van 1 tot en met 12 jaar zijn gratis welkom zijn.
Daarnaast staan er twee samenzangavonden op het programma. Op 18 juli begeleidt Brent Hulzebosch de samenzang, en op 15 augustus verzorgen Jorrit Woudt en trompettist Maurice van Dijk de muzikale invulling. Deze avonden zijn vrij toegankelijk. Alle concerten beginnen om 20.00u
Na 45 jaar trouwe dienst is het orgel toe aan groot onderhoud. Daarom wordt er tijdens de samenzangavonden gecollecteerd om dit machtige instrument ook voor de toekomst te behouden.








