
“Vlaggen zijn risico voor de veiligheid”
ma 19 september 2022 DedemsvaartMet herfstachtig weer in het vooruitzicht neemt het veiligheidsrisico door de vlaggen van actievoerende boeren behoorlijk toe. Dat stelde Gerrit Hartholt uit Dedemsvaart op dinsdag 13 september tijdens zijn inspraak in de oriënterende raadsvergadering van de gemeente Hardenberg. Mede om die reden vroeg hij zich af wanneer de gemeente de vlaggen, die in de openbare ruimte hangen, verwijdert danwel laat verwijderen.
De Dedemsvaarter, die op voorhand aangaf sympathie te hebben voor de acties van de boeren, acht verwijdering van de vlaggen toch raadzaam. Temeer omdat hij meent dat de vlaggen een behoorlijk aansprakelijkheidsrisico voor de gemeente met zich mee kunnen brengen mocht er onverhoopt iets mee gebeuren. Daarnaast gaf de Dedemsvaarter aan zich niet aan de indruk te kunnen onttrekken dat de boeren, op grond van geldende regels, meer kunnen dan andere actievoerende groeperingen in de samenleving. Zijn vraag werd door de raadsleden voor kennisgeving aangenomen en bleef vooralsnog onbeantwoord.




