Afbeelding

Bewoner ’t Vlierhuis vindt baan in ‘t Winkeltie

vr 19 november 2021 Ommen

Sinds enkele weken is in woonzorgcentrum Saxenburgh ’t Vlierhuis in Ommen een winkeltje geopend: ’t Winkeltie. Cliënten en bezoekers kunnen in de smaakvol ingerichte ruimte een bloemetje, wat lekkers bij de koffie, een broodje of toiletspulletjes kopen. Het doen van boodschappen appelleert aan het thuisgevoel voor bewoners en draagt bij aan het houden van eigen regie.

‘t Winkeltie is zeven dagdelen per week geopend en wordt gerund door vrijwilligers. Deze vrijwilligers op hun beurt, krijgen hulp van bewoners. En dat valt duidelijk in de smaak. Vol trots verklaarde een bewoner, toen zij terugkwam op de afdeling met een briefje waarop haar ‘dienstrooster’ stond: ‘Ik heb een baan’. Hoe mooi is dat, om bewoners op deze manier een goed gevoel te bezorgen en iets om naar uit te kijken.

Afbeelding
Afbeelding
De Fiets4daagse gaat weer van start Hardenberg 5 uur geleden
Groot gat in dak na blikseminslag, afgedekt met plastic
Blikseminslag veroorzaakt dakbrand in woning in Baalder Hardenberg 9 uur geleden
Hervormde kerk aan de Brink te Den Ham
Klein concert in den Ham Twenterand 10 uur geleden
Afbeelding
Loshangende takken zorgen voor wegafsluiting in Dedemsvaart Hardenberg 10 uur geleden
Afbeelding
Landelijke Open Imkerijdagen in Ommen: neem een kijkje in de wereld van de honingbij Ommen 27 jun, 15:25
Digitale krant

Agenda

Meer Agenda