
Gemeente Ommen roept recreanten op rekening te houden met regels
vr 26 juni 2026 OmmenMet het zonnige weer trekken veel inwoners en bezoekers naar de populaire recreatieplekken in de gemeente Ommen. Vooral de ligweide aan de Vecht bij De Wulp, het centrum en andere drukbezochte locaties zijn de afgelopen weken, onder meer tijdens het Pinksterweekend, volop gebruikt door recreanten die genieten van het mooie weer.
De gemeente Ommen vraagt bezoekers daarbij rekening te houden met de geldende huisregels op openbare locaties en met de aangewezen alcoholverbodsgebieden. Volgens de gemeente zijn deze regels bedoeld om het verblijf voor iedereen prettig, veilig en gezellig te houden.
In de alcoholverbodsgebieden is het niet toegestaan alcohol te drinken of aangebroken verpakkingen met alcoholhoudende drank bij zich te hebben. De gemeente wijst erop dat deze regels gelden op verschillende openbare plekken binnen Ommen. Het verbod geldt onder meer voor de ligweide aan de Vecht bij De Wulp, het centrumgebied van Ommen, met uitzondering van horecagelegenheden en terrassen, het stationsgebied en de Stationsweg, de skatebaan aan de Chevalleraustraat bij De Punt en alle openbaar toegankelijke schoolpleinen en speelplaatsen binnen de gemeente.
De gemeente zegt te begrijpen dat inwoners en bezoekers op warme dagen graag samenkomen aan het water of in het centrum. Met de bestaande regels wil zij ervoor zorgen dat recreatieplekken aantrekkelijk blijven voor inwoners, gezinnen, jongeren en toeristen.









