
Dorpsbelang vergadert
di 18 april 2023 HardenbergMaandagavond 17 april werd in het Kronkelhonk de jaarlijkse ledenvergadering gehouden van Dorpsbelang Slagharen. De aanwezigen in de volle theaterzaal werden hartelijk welkom geheten door de voorzitter. Zowel het jaarverslag door de secretaris, als het financieel verslag door de penningmeester werden gepresenteerd en de overige agendapunten werden doorgelopen.
In Slagharen is een groot aantal werkgroepen actief, dankzij de inzet van veel vrijwilligers. Voorbeelden hiervan zijn; Gewoon Gezond Slagharen, Werkgroep Sporthal, Werkgroep Centrumplan, Werkgroep Mortuarium (in samenwerking met Streekbelang De Belte/Schuinesloot), Werkgroep Woningbouw en Werkgroep lokale Economie. In elke werkgroep zit een bestuurslid van het Dorpsbelang. De activiteiten van de verschillende groepen werden besproken en toegelicht.
Na de pauze was Gert-Jan Reil van de gemeente Hardenberg de gastspreker. Hij gaf een presentatie over de nieuwbouwplannen van “Slagharen-Noord” en “Onder de Eiken”, waarbij er naar verwachting in resp. 2025 en 2024 zal worden gestart met de bouw van woningen. Na afloop van de vergadering was er nog de gelegenheid om onder het genot van een hapje en drankje na te praten.











