
Sporters gehuldigd in het gemeentehuis
di 23 juni 2026 HardenbergVerschillende sporters zetten het afgelopen half jaar een bijzondere prestatie neer. Daarom zette wethouder Piet-Cees van der Wel hen op maandag 22 juni in het zonnetje. In het gemeentehuis werden de sporters gehuldigd.
De gemeente Hardenberg is trots op sporters en teams die een belangrijke prestatie hebben geleverd. Sporters zijn door hun prestaties een voorbeeld. Zij kunnen anderen stimuleren om te gaan sporten. En dragen daarmee bij aan een gezonde en actieve leefstijl.
Kampioenen
Zes individuele sporters en twee teams werden in het gemeentehuis gehuldigd voor hun prestaties. Dat waren Ferron Timmer (dammen), Lizz en Nova van der Zwan (dansen), Konnie van Dijk, Lois Soewarto en Wim Kiwiet (sjoelen). Bij de teams ging het om het jeugdteam wedstrijdzwemmers van ZPV De Grunte (zwemmen) en het Zestal van LR & PC Sallandruiters (dressuur). Ook het seniorenteam (mannen) van vv DKB’44 werd kampioen. Zij konden niet bij de huldiging aanwezig zijn, maar dat maakt hun prestaties natuurlijk niet minder.
Twee huldigingen per jaar
De gemeente Hardenberg huldigt twee keer per jaar sporters. In december 2026 huldigen ze de sporters die in het tweede halfjaar van 2026 een bijzondere prestatie neerzetten. U kunt tot 1 december 2026 sporters aanmelden via www.hardenberg.nl/huldiging.







