
“Noodopvang is goed verlopen”
zo 27 november 2022 DedemsvaartDe noodopvang van 16 Syrische vluchtelingen in het Kruispunt in Dedemsvaart is zonder wanklanken verlopen. Dat werd vorige week tijdens een evaluatie geconcludeerd. “We kunnen terugkijken op drie bijzondere weken”.
De vluchtelingen zijn er 3 weken geweest en inmiddels verplaatst naar de crisisopvang op het voormalige Vliegveld Twente. “Alles is uitstekend verlopen en dit met grote dank aan de ruim 50 vrijwilligers voor de begeleiding, de kookgroep, de tolken en Karin van Dijk voor het verzorgen van de taallessen. Ook de mensen, die het technisch mogelijk hebben gemaakt willen we hartelijk bedanken. En last but not least, en daar draait het om, de vluchtelingen waren ons erg dankbaar en bijzonder blij met de faciliteiten die wij hebben geboden. Ruim 80% van de vrijwilligers heeft aangegeven door te willen gaan, als er een vervolg zou komen. De nood in Ter Apel is nog steeds erg hoog. Daarom hebben we besloten om nogmaals een periode van 3 weken vluchtelingen op te vangen. We komen nog wel een paar vrijwilligers tekort. Wil je meehelpen? Meld je dan aan bij Rienk Prins, tel. 06 51420647 of per e-mail: rienk.prins@live.nl. Tot 19 december kunnen we weer maximaal 16 vluchtelingen ontvangen. We willen in deze periode weer proberen een goede naaste te zijn voor de vluchtende medemens,” aldus de kerngroep Noodopvang PG Dedemsvaart.








